Kultur som i Hyttemagasinet?!

Aftenposten lanserer kulturmagasin skriver Kampanje i går. Forbildene er avisas eksisterende magasin som Innsikt, Mamma og Hyttemagasinet. Målet er å nå “den jevne kulturforbrukeren”.

Hvorfor ikke like godt si -konsumenten?

Kanskje et litt annet kultursyn enn det Annina Rabe, journalist og kritiker i svensk rikspresse og tidligere redaktør av Biblioteksbladet, flagger når hun i boka “Folkbibliotekens framtid?” blant annet sier:

”Kultur håller … på att förvandlas till något slags guldkant på tillvaron som man kan unna sig. … Dagens kulturpolitik handlar om att kultur är något som är lite härligt och bra vid sidan av det vanliga livet, som folk behöver för att må lite bättre. Man glömmer det livsviktiga med kulturen, den blir som ett slags feel good-institution”.

About these ads
Stikkord:

Legg att eit svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Du kommenterer no med WordPress.com-kontoen din. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer no med Twitter-kontoen din. Logg ut / Endre )

Facebook-foto

Du kommenterer no med Facebook-kontoen din. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer no med Google+-kontoen din. Logg ut / Endre )

Koplar til %s

Følg

Få alle nye innlegg levert til Innboksen din.

Join 475 other followers

%d bloggers like this: